piątek, 11 października 2013

Moja ulubiona pizza


To było dawno, dawno. Nie pamiętam kiedy, ale to nie ma znaczenia. W tamtym momencie moje wyobrażenie o pizzy z bananami przyprawiało mnie o mdłości, ale znajoma polecała, więc spróbowałam. I tak krótka i prosta jest historia o mojej ulubionej pizzy. 'Neutralna' szynka, słodkawy banan i ostre curry (może być też trochę cebuli, zielona oliwka) razem komponują się świetnie. Przypomniały mi się dziś paluchy pizzowe, które robię z tego samego przepisu, co ciasto na domową pizzę i tak po nitce do kłębka dzielę się z Wami kilkoma pomysłami na pizzowe 'dodatki'. A jaka jest Twoja ulubiona pizzawkowa kompozycja? 


Do wyrabiania i rozciągania ciasta przydaje się męska ręka lub robot kuchenny lub maszyna do chleba...


Przepis na ciasto znajdziecie np. tutaj (w komplecie z przepisem na pizzę z cukinią i kozidymkiem - według mnie 'lepszą wersją oscypka'). Pomysłów na 'sos pod ser' jest wiele, w wersji 'szybkiej' może być to koncentrat pomidorowy (toż to same pomidory!, patrzcie na skład) wymieszany z oliwą, odrobiną cukru i przyprawami. A tutaj znajdziecie sos ze świeżych pomidorów - poza sezonem zastąpcie je tymi z puszki. No to zerknijmy do archiwum...

Propozycja z sosem bolońskim, mozzarellą, świeżym pomidorem i szałwią...

Tuńczyk, cukinia, czerwona cebula i oregano...

Kiełbasa, mozzarella, świeży pomidor i tymianek.

I kto by pomyślał, że takie 'wiejskie' jedzenie może być tak fajne.


15 komentarzy:

  1. Znajomy ostatnio robił pizzę z bananem, bardzo mnie to zdziwiło, ale chyba wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, pizza! Z bananem jednak mnie nie przekonuje... może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banan trochę jak ananas, z anansem i szynką też lubię. :)

      Usuń
  3. Hmm... Pomysl interesujacy, ale ja chyba jednak pozostane przy fiorentinie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ściągnięty z jednej z lepszych łódzkich pizzerii. Chociaż teraz ich zdecydowanie więcej i tych bardziej 'typowo włoskich'. :)

      Usuń
  4. o jejku, jejku, jakie boskie dodatki!

    OdpowiedzUsuń
  5. O mamo ! Takich rzeczy jeszcze nie jadłam !
    Moja ulubiona pizzawkowa propozycja ?
    Kurczak, pieczarki, cebulka, papryka, no i oczywiście... mozzarellka !

    OdpowiedzUsuń
  6. Mężczyzna to najlepszy robot kuchenny jaki znam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. szczerze mówiąc jestem zaskoczona :D ale po słodkiej jajecznicy już niewiele rzeczy mnie szokuje hehe ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Szynka i ananas to trochę co innego, jakoś częściej spotykanego, ale mimo to banan z szynką zawsze spoko. Lubię dziwne połączenia, a wiem że banan z mięsem dobrze się komponuje.. :) spróbowałabym na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  9. Z bananem? Dziwne... Ale może dobre. Trzeba któregoś dnia wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej jakie pyszności :) ! Wszystkie bardzo smakowite :) !

    Pozdrawiam !

    Ps. Ja też jestem z Łodzi ;)

    OdpowiedzUsuń