piątek, 1 marca 2013

Łatwe ciasto jogurtowe z żurawiną, cynamonem, słonecznikiem i czekoladą


Bazowanie na jednym przepisie na ciasto i jednym na chleb w tym środowisku uchodzi zapewne za jakąś patologię. Cóż, kwadrat nie zmieni się w kółko i odwrotnie. No chyba, że dacie mu czas i wymyje mu rogi. Dajcie czas Weczkowi, może dorośnie i do większego poziomu skomplikowania. Jak na razie go nie potrzebuje. Tymczasem zostawia przepis. Dodatki dowolne, kombinujcie. p.s. Chyba wiosna idzie, Panie sierżancie, czy jak to się tam mówiło... ;)



Składniki:
(baza to ten przepis i tu u mnie już był)


  • 2 jaja (może być 1 jajo)
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 duży grecki jogurt
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru (jeśli wolicie słodsze - dajcie ok. 3/4 szklanki)
  • 3 łyżeczki cukru waniliowego
  • 2 garści suszonej żurawiny
  • 1 garść słonecznika
  • 1-2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 tabliczki czekolady (można dorzucić kawałki do środka lub "wetknąć' je na górę przed pieczeniem albo po prostu po upieczeniu polać ciasto czekoladą)


Jaja, jogurt, cukier, olej i przypraw zmiksować (momencik). Suche składniki wymieszać z dodatkami. Piekarnik rozgrzać do ok. 180 stopni. Suche i mokre składniki wymieszać dość szybko. Przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około godziny.



Wiosna, Lato, Lato, Wiosna

7 komentarzy:

  1. cudne <3 i dobre nutki. po prostu smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. a kto powiedział, że dobre musi być skomplikowane? Czasem (często) sukces tkwi w prostocie. :). Co więcej, bywa, że zaskakuje bardziej, niż coś wymyślnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im starsza jestem, tym bardziej cieszą mnie proste rzeczy. :)

      Usuń
    2. Mnie też :), czasem to taka "pierdoła", że aż wstyd się przyznać!

      Usuń
  3. Nie jestem zaawansowanym cukiernikiem, dlatego wciąż podobają mi się proste przepisy na ciasta, Twoje zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę, a ja wczoraj chciałam upiec szybkie, łatwe ciasto, ale jakoś przepis nie wpadł mi w ręce i nie upiekłam wcale. Gdybym tu wczoraj trafiła... no cóż może dziś upiekę?

    OdpowiedzUsuń