piątek, 8 lutego 2013

Ciasto - kanapka


Sprawdzi się jako kanapka do pracy. Może stanowić zakąskę do wina lub piwa, a w porywach nawet zastąpić regularny obiad. Lubi towarzystwo oliwek (a może polubiłoby też mini korniszonki?) oraz różne "wariacje na temat" - w zależności od pory roku, ochoty, zasobów lodówkowych czy okazji.


Przepis jest moją propozycją w zabawie kulinarnej “Kujawski ze Smakiem” (pod patronatem serwisu ZPierwszegoTloczenia.pl, którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent linii Kujawski ze Smakiem).



Wytrawne ciasto bazyliowe z pieczoną papryką, suszonymi pomidorami i serami
(inspirowałam się tym przepisem oraz tym, co miałam akurat w lodówce:))

Składniki:


  • 2 jaja
  • 200 g mąki orkiszowej lub pszennej
  • 100 ml mleka
  • 100 ml oleju lub oliwy (u mnie olej Kujawski z pierwszego tłoczenia z bazylią - potraktowałam go jako oliwę)
  • 1 łyżeczka salsy na bazie papryczki habanero
  • 1/2 łyżeczki soli (może być mniej, bo suszone pomidory i ser są dość słone)
  • 3 ostre papryczki albo szczypta chilli (u mnie czerwona papryka chilli w zalewie)
  • 1/2 kulki mozzarelli
  • 100 g sera gouda
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 8-10 sztuk suszonych pomidorów
  • kilka kawałków pieczonej papryki bez skórki (u mnie taka z oliwy)
  • 2 szczypty suszonej bazylii
  • kilka pokrojonych plastrów lub kawałków salami


Wszystkie płynne i sypkie składniki wymieszać razem. Dodać pokrojone pomidory, sery (mała kosteczka), paprykę i ostre papryczki. Dodać przyprawy. Piec w keksówce wyłożonej papierem do pieczenia w temperaturze 170 stopni przez około 40-50 minut, do zezłocenia. Kroić po ostudzeniu.



15 komentarzy:

  1. O, jakie fajne :-) Dopisuję do listy 52 przepisów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kombinuj dziewczyno ;)! I pokaż, co wyczarowałaś.

      Usuń
    2. Coś na pewno wykombinuję, On jest wybredny ;-)
      PS. Myślę, że powinnaś rozważyć moderację komentarzy ;-)

      Usuń
    3. Właśnie usunęłam jakieś dziwne komenty. Mój "On" chwalił sobie, zagryzał oliwkami z 'anszua'. :D Rozpusta.

      Usuń
  2. Z chęcią bym skosztowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę świetne ciasto-kanapka, z chęcią bym spróbowała :)
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konkurs - wyzwanie, bo nie często dodaje się olej do czegoś w takiej ilości, tym bardziej z bazylią. Myślałam też o cieście czekoladowym na oliwie/oleju z bazylią i chilli. Ciekawe, co by z tego wyszło. :)

      Usuń
  4. Ale miałaś fajny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niech żyje kuchenna improwizacja, bo jej efekty są fantastyczne co widać na tym przykładzie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały!!! Przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha! No genialny pomysł. Muszę koniecznie takie ciasto-kanapkę zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Haha pierwszy raz do Ciebie trafiłam i przeczytałam,że nazwa bloga to "Mówią wieki" i zastanawiałam się, co ma historia do bloga kulinarnego.
    Super nazwa, super blog :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł na drugie śniadanie. Zapraszam do mnie po wyróżnienie Libster Blog. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń