czwartek, 26 lipca 2012

Zupa cebulowa (SyS) z lanymi prowansalskimi kluseczkami

Ostatnimi czasy firma SyS przygotowała kilka nowych zup. Na pierwszy ogień poszła zupa cebulowa. Miałam przyjemność jej spróbować. Prawdopodobnie dopracowywanie receptury nowej zupy nadal trwa, więc tym bardziej podoba mi się, że potencjalny klienci mogą mieć pewien wpływ na różne paramatery produktów. Ale do rzeczy!



Zupę cebulową robiłam sama chyba dopiero dwa razy, ale bardzo lubię jej smak. Gotowałam ją na bulionie. Była zawiesista i aromatyczna. Idealna na zimowe mrozy. Dziś przygotowałam zupę, gdyż mnie trochę katar złapał, a i pogoda jest zmienna. Niby upalnie, a wydaje mi się, że chłodno (może przeziębienie?).

Otwierając da opakowania zupy (w jednym suszona cebula, w drugim inne dodatki w postaci proszku), można odpłynąć w cebulowym szale. Uwielbiam takie intensywne smaki i aromaty, tym bardziej jeśli nie są pełne sztucznych wzmacniaczy i barwników.

Taka suszona cebula (w jednym z woreczków) może być również dodatkiem o kanapek czy domowych burgerów.

Zupę podrasowałam bulionem z indyka (miałam zamrożony, podobnym do tego) oraz odrobiną czarnego pieprzu. Podałam z lanymi kluseczkami na mące i kaszy mannie z dodatkiem ziół prowansalskich. Posypałam odrobiną natki pietruszki, na górę dorzuciłam pół łyżeczki rukolowego pesto ze słonecznikiem i olejem rzepakowym tłoczonym na zimno.

Później pomyślałam, że fajnie smakowałaby z odrobiną białego wina lub piwa, posypana świeżym lub suszonym tymiankiem. W takiej wersji z grzankami pokrytymi rozpuszczonym serem.  

Moje uwagi:

  • Dodałabym do składników (dla koloru) trochę sproszkowanej suszonej marchewki. Z drugiej strony może wiele osób od zupy cebulowej wymaga jasnego, cebulowego smaku?
  • Dodałabym więcej cebuli w proszku. Intensywniejszy smak wolałabym, ale to już kwestia gustu.
  • Dobra rada dotycząca dłuższego gotowania - zupa nabiera mocy!.
  • Podoba mi sie spora ilość ziół i fajnie skomponowanych przypraw (każdy może dodać sobie więcej, jeśli lubi). Może przydałaby się odrobina suszonego czosnku?
  • Jakoś nie pasowałaby mi do niej słodka śmietanka. Są amatorzy takiego połączenia?

* Fot. zupy z napisem - stąd

13 komentarzy:

  1. no Weczku! w końcu widzę bloggerkę z prawdziwego zdarzenia, która nie oznajmia wszem i wobec, że dajemy się sprzedać za parę złotych:)

    Pozdrawiam i całuję! (jeśli pozwolisz;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli coś się zgadza z tym, co popieram i co wyznaję (nie są to np. kostki rosołowe pt. sól & chemia company, to bardzo chętnie przetestuję. Z ciekawości i dlatego też, by podzielić się z Wami tym, co uważam za dobre. Dla mnie to też jakieś wyzwanie rozwijające - każde ograniczenie (w stylu: namaluj obrazek na temat "lato"), zawężenie tematu takie mi się wydaje. Podobnie jak akcje na Durszlaku czy Mikserze Kulinarnym. Można też patrzeć na to jako na pewnego rodzaju chałturzenie, ale czy wszyscy aktorzy mają możliwość grania w filmach? Ktoś musi grać też w serialach;). p.s. Nie wiem czy to jakieś zboczenie, ale najlepiej lubię promować polskie firmy, szczególnie te "nieodkryte" przez większą klientelę. Czasem się zdarzy, a takie perełki wychodzą na światło dzienne np. Spółdzielnia mleczarska i jej ser Fetti (prasowana ricotta ala feta).

      Usuń
  2. Kreatywne testowanie. Mam ochotę na tę zupę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe jak smakuje, próbowałam kilka zup SYS-a, najbardziej smakowała mi z soczewicy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również testowałam zupkę cebulową od SYS. Zapraszam do mnie http://sprawdzaneipolecane.blogspot.com/
    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, świetne testowanie.
    Ja miałam do czynienia z
    http://stoliczek.blogspot.com/2012/07/sys-i-zupa-z-soczewicy.html
    i
    http://stoliczek.blogspot.com/2012/07/kasza-jeczmienna-z-soczewica.html

    Chyba tą cebulową kupię i sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli już jest w sklepach, to polecam. Najlepiej z piwem lub białym winem, o tak! Ta kasza zdecydowanie pycha, w ogóle mają pyszne kasze, bardzo aromatyczne. Zupa z soczewicy również bardzo smaczna.

      Usuń
  6. Cebulową uwielbiam, nawet jakiś czas temu robiłam, ale takiej jeszcze nie jadłam :) Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak mi bardzo smakowała ze śmietanką http://mala-rzecz-a-cieszy.blogspot.com/2012/07/zupa-cebulowa-babci-zosi-testowanie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Później pomyślałam, że zmiksowana ze śmietanką - to może być dobry pomysł. Jeszcze odrobina sera i białego wina. No no :)

      Usuń
  8. No, chyba w końcu muszę się zapytać;) Kochana, firma kontaktowała się z Tobą, czy Ty z nimi? Zupa przecudnej urody Ci wyszła:)

    Będę wdzięczna za odpowiedź, pozdrawiam!
    Bea-ta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś z nimi, bo pomyślałam, że fajne zupy (wtedy znałam smak jednego,dwóch produktów), a wiele osób ich nie zna i pakuje się w "zupy instant w 3 minuty", a takie uważam jedynie dobre w ekstremalnych warunkach typu wyprawa górska, a i w taką można się wybrać z czymś lepszym, prostszym i zdrowszym;) No najpierw ja, a później firma do mnie napisała.

      Usuń
  9. fajna do ugotowania w ogrodzie, nad ogniskiem, w kociołku :)
    http://www.meble-ogrodowe-sklep.pl/kociolek-wegierski-farmcook-inox-trojnogu-p-1071.html
    pychotka :)

    OdpowiedzUsuń