wtorek, 17 lipca 2012

Puszyste i delikatne: muffiny kukurydziane z owocami

Kiedyś zrobiłam je z samymi malinami. Przepis znalazłam, szukając przepisu na muffiny z owocami. Miałam do wykorzystania sporo tych czerwonych owoców. Dziś w wersji z brzoskwiniami i malinami.


Jeśli komuś przeszkadza delikatne wylewanie się muffina na boki, to proponuję nałożyć mniej ciasta do formy. Ja nawet to lubię (tym bardziej, że łatwo wyskakują z formy!). Najpierw obgryzam przypieczone, chrupiące brzegi, a później dopieram się do reszty. Można je polać lukrem, czekoladą albo posypać cukrem pudrem. A latem - podać obok z gałką lodów.


Składniki:
(przepis stąd)

  • 150 g mąki pszennej
  • 100 g żółtej mąki kukurydzianej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • 125 ml oleju
  • 125 ml maślanki, kefiru lub jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka tłuszczu do wysmarowania formy lub papilotki
  • 1 jajko
  • 150-200 g brzoskwiń (ok. 2 nieduże) i malin (mała garść)*

* Jeśli boicie się "wylewania" muffinów na brzegi - dodajcie ok. 100 g owoców.

Oddzielnie wymieszać suche i mokre składniki. Piekarnik rozgrzać do temperatury 200 stopni. Formę na muffiny wyłożyć papilotkami lub wysmarować łyżką masła lub margaryny. Wszystkie składniki wymieszać ze sobą szybko, dodać pokrojone owoce. Piec ok. 20 minut.

9 komentarzy:

  1. o z mąką kuku? fajnie :) muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię. Nawet piekłam już podobne w tym sezonie. Połączenie brzoskwiń i malin jest pycha :)).

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolekcjonuję przepisy muffinkowe, więc dziękuję ;-) chyba od nich zaczęły się moje eksperymenty kuchenne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzą mi się takie kukurydziane muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyglądają takie smakowite,dzieci za nimi przepadają,ja dodam jogurt naturalny bo akurat kupiłam w Lidl i borówki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bosko wyglądają, zabieram wszystkie i sama też zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cha! a ja dziś piekłam też kukurydziane, ale z borówką, zamieszczę wkrótce;) Twoje apetyczne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nigdy nie robiłam muffinów z brzoskwiniami ! Fajnie wyglądają i na pewno są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. no fajne te muffiny z brzegami :D

    OdpowiedzUsuń