niedziela, 1 lipca 2012

Drożdżowe jeżyki z Afryki

Takie oto muffinki - babeczki (jeżyki?). Składniki z tego przepisu, dodałam tylko kakao, kolendrę, szczyptę cynamonu, odrobinę kawy rozpuszczalnej i preparowaną pszenicę. Adopcje i adaptacje nie zawsze  wychodzą (czasem jednak tak: np. biszkopt), ale te babeczki są całkiem do rzeczy. Jeśli chcecie by były bardziej puszyste - dodajcie ulubione owoce. Z polewą i przybraniem można pokombinować. A może zaangażować również do pracy (zabawy!) dzieci: mogą mieszać ciasto, a później przyklejać kuleczki do roztopionej czekolady.


Kakaowe muffiny drożdżowe z mleczną czekoladą i drażami

Składniki na 12 babeczek:

    Z dziećmi i dla dzieci
  • 250 ml mleka (u mnie roślinne)
  • szczypta cukru waniliowego
  • 1 jajko
  • 450 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 40 g drobnego cukru *
  • szczypta mielonej kolendry 
  • szczypta cynamonu
  • szczypta kawy rozpuszczalnej (u mnie taka zbożowa)
  • 40 g masła
  • 7 g drożdży instant
  • 3 łyżeczki kakao
  • garść preparowanej pszenicy (np. takiej)
  • 1 tabliczka mlecznej czekolady
  • draże do przybrania **
  • opcjonalnie: garść dowolnych owoców do środka ***

* Jeśli lubicie słodsze wypieki, możecie dodać więcej.
** Mogą być też kawałki ulubionego batonika lub czekoladek.
** Ja nie dodałam, ale byłyby jeszcze smaczniejsze - jagody, maliny, kawałki moreli.

Mleko rozpuścić z masłem. Ostudzone wymieszać z mąką. Dodać drożdże, kakao, cukier waniliowy i zwykły. Wymieszać. Pod koniec dodać garść owoców. Nakładać ciasto do wysmarowanej tłuszczem foremki. Zostawić na 10-15 minut, żeby podrosły. Posypać preparowaną pszenicą (już nawet bez polewy wyglądają dekoracyjnie). Piec około 20 minut w temperaturze ok. 200 stopni. Polewę można zrobić po ostudzeniu babeczek albo jak będą gorące posypać roztłuczoną młotkiem (w jeszcze zamkniętym opakowaniu!)  lub rozdrobnioną w rozdrabniaczu czekoladą. Delikatnie rozsmarować łyżeczką. Szybko powkładać w czekoladę draże.

7 komentarzy:

  1. Pyszności :D Takie połączenia lubię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jakie? Czekolada z czekoladą? ;))

      Usuń
  2. preparowana pszeniaca jako topping urzekła mnie :) wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I można tak zostawić, bez polewy. Sama wystarczająco dekoracyjna jest :)

      Usuń