piątek, 29 czerwca 2012

Smażone spaghetti z papryką i marynowanym pieprzem

Kiedyś smażony makaron kojarzył mi się z ociekającym tłuszczem ohydztwem. Luby umie go zrobić tak, że jest idealnie wilgotny, nie za suchy i, co mnie zaskoczyło, w ogóle nietłusty. Pychota.

Tak sobie rosnę i rosnę i z każdym dniem doceniam coraz "prostsze" smaki. Nieskomplikowany sos do makaronu może okazać się czymś, do czego będziemy chcieli wracać. Do moich faworytów należą:

Sos pomidorowy (po prostu, ale z duża ilością ziół i czosnku)
Sos pomidorowy z boczkiem i chilli
Sos pomidorowy z tuńczykiem z puszki (koniecznie w kawałkach, nie jakieś miazgi!)
Sos boloński z dodatkiem np. czarnych oliwek
Proste delikatne pesto - niekoniecznie bazyliowe, a nawet lepiej niebazyliowe

A Wy, jakie sosy do makaronu lubicie najbardziej?



Składniki na 2 porcje:

  • ok. 200 g makaronu spaghetti (penne lub innego)
  • 2 średnie czerwone papryki
  • 2 łyżeczki zielonego pieprzu marynowanego
  • 1 cebula
  • 2-3 szczypty bazylii albo oregano (może być też świeża)
  • 1 duży pomidor
  • odrobinka ostrej papryki
  • 1/2 opakowania sera do posypania (albo tarty kawałek jakiegoś twardego)
  • szczypta soli
  • oliwa dolewana sukcesywnie do smażonego makaronu (np. Monini Classico)

Paprykę pokroić w drobną kostkę. Cebulę na cienkie półplasterki. Poddusić z czosnkiem na oliwie. Sparzonego pomidora pokroić w kostkę. Makaron ugotować al dente. Na patelnię wlać oliwę (może być ta po smażeniu papryki), i smażyć makaron, dolewając oliwy w razie potrzeby, żeby się nie wysuszył. Dodać pomidora, pieprz marynowany, przyprawy, i paprykę. Nadal smażyć. Podawać posypane tartym serem.

4 komentarze:

  1. Ja lubię makaron z samą oliwą i świeżymi ziołami :D

    Ale pomidorowy, jak pisałam u siebie, to mój faworyt wśród sosów jako takich :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychota! Mój ulubiony jest z sosem pomidorowym, oliwkami i serem;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj dobrze masz z Twym lubym:)

    OdpowiedzUsuń