piątek, 8 czerwca 2012

Indie - Polska (1:1)

Bardzo lubię zupy. Bardzo lubię kapuśniak. Bardzo lubię kuchnię indyjską. Na delikatnym bulionie. Młoda kapusta. Indyjska nuta. Sezonowy fusion. Organizatorka akcji Indyjsko - Polska Bonanza czyta mi w myślach. Przyłączę się z chęcią!



Młody kapuśniak z pastą tandoori


Składniki:

  • 1/2 główki młodej kapusty
  • 6 skrzydełek
  •  1 cebula
  • 1 pęczęk młodej włoszczyzny
  • 2 liście laurowe
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • kilka ziaren pieprzu
  • 1 duża szczypta soli
  • 2-3 łyżki pasty tandoori (korzystałam z tej)
  • 1 pomidor
  • 2-3 łyżki śmietany
  • 1 szczypta suszonych warzyw (u mnie takie)
  • 6 małych młodych ziemniaków
  • 1/2 pęczka koperku

Na skrzydełkach z włoszczyzną, zielem, liśćmi laurowymi, pieprzem i solą ugotować bulion. Można dodać szczyptę suszonych warzyw. Gotować około dwie godziny na małym ogniu. Do przecedzonego bulionu (zostawić warzywa) wrzucić poszatkowaną kapustę i pokrojone w drobną kostkę ziemniaki. Gotować do miękkości. Sparzonego pomidora poddusić najpierw w garnku albo dodać od razu do zupy pokrojonego w drobną kostkę. Po tym jak pomidor się ugotuje dodać pastę tandoori i śmietanę (dla zrównoważenia intensywnego smaku pasty). Zagotować. Dorzucić część pokrojonego koperku. Odrobinę zostawić do posypania przed podaniem.

Rady:

Młoda kapustaPasta tandoori. Możecie zrobić ją sami. Przepis znajdziecie na przykład tutaj (swoją drogą podoba mi się ten blog).

Bulion. Gdy gotujecie go na skrzydle z indyka (polecam!) zostanie Wam sporo mięsa. Proponuję podzielić je na kawałeczki, obtoczyć w paście tandori, obsmażyć i położyć na wierzchu kapuśniaku.

Grzanki. Do zupy tej myślę pasowałyby grzanki albo kawałki zwykłej bagietki. Można również pójść w stronę indyjską i podać chlebki naan.

14 komentarzy:

  1. I ja wielbię zupy miłością wielką i dzisiaj nawet uwarzyłam coś, co się nada doskonale też do tamtej akcji.
    Twój kapuśniak brzmi bardzo, bardzo mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to bardzo:)! Ciekawa jestem propozycji Twojej.

      Usuń
    2. No to chodź, już jest :) ---> http://belkoty.blogspot.com/2012/06/indyjsko-polska-bonanza-indyjska-zupa.html

      Usuń
  2. Jak kapuśniak to tylko mojej babci, ale takie połączenie też wygląda pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli bardziej po polsku, a "na pomarańczowo-czerwono", to proponuję po prostu pomidory:)

      Usuń
  3. W takiej wersji kapuśniaku jeszcze nie jadłam... a wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe połączenie :) Pięknie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kapusniak Tandori!!! bomba!!! super pomysl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba. :)

      Usuń
  6. Pysznie wygląda ta zupka..dziękuję za udział w akcji..

    OdpowiedzUsuń