piątek, 25 maja 2012

Rolada z szybką masą gruszkowo-czekoladową


Gruszki. Uwielbiam gruszki. Szczególnie bardzo dojrzałe w sezonie, ale jak się nie ma, co się lubi, to chyba warto polubić to, co można mieć. Dżem gruszkowy zrobiłam w tamtym roku. Sprawdził się czy to na bułeczkach, w naleśnikach albo jako warstwa w cieście. Gruszki w occie wekowałam dwa lata temu. Nie wyszły rewelacyjnie (jedna partia za twarda, druga za miękka), ale takie gruszki do wędliny czy sera też bardzo lubię. 




U Weczka coś mało weków, więc nadrabia! Nie, że nie robi weków - wprost przeciwnie. Ale jakoś zapomina o nich napisać albo nie zawsze pamięta dokładnie do włożył do kolegi słoika lub koleżanki słoiczkówny. Będzie niebawem przepis na ogórki, przysięgam na wieczko!


Roladę robiłam pierwszy raz, ale specjalnie się tym faktem nie stresowałam, gdyż biszkoptu pieczenie mam opanowane. W czym tkwi sekret? Dobry przepis. O taki. Korzystałam jednak z tego przepisu, żeby pierwszy raz nie przekombinować. Trochę nie miałam czasu, trochę bywam leniwa, więc zamiast "regularnego kremu" wrzuciłam do środka dżem gruszkowy (home made!) i kilka łyżek nutelli. Podobno była smaczna. Takie mnie doszły słuchy. Myślę, że to propozycja na codzienny deser. Niekoniecznie na jakieś super przyjęcie.


Składniki na biszkopt:
(przepis stąd i znajdziecie tam też sposób przygotowania z obrazkami!)

  • 3 jajka
  • szklanka cukru
  • szklanka mąki
  • 1/3 szklanki wody
  • łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na krem:


  • mały słoiczek dżemu gruszkowego
  • mały słoiczek nutelli

Dżem z nutellą można wymieszać albo najpierw włożyć do środka dżem, a później nutellę. Schłodzić. Najlepiej kroić schłodzoną. Podawać z owocami. Posypać cukrem pudrem.

1 komentarz:

  1. Szybkie i pyszne! Tez muszę w końcu zrobić swoje pierwszą roladę.

    OdpowiedzUsuń