środa, 16 maja 2012

Prosty sernik z rodzynkami

Sernik to chyba moje ulubione ciasto, a Wasze?

Prosty sernik i przepis równie prosty, ale (prawdopodobnie za sprawą świetnego sera) wyszedł wyjątkowo dobry. Ser ten jest wyjątkowo gęsty. Nadaje się także do wytrawnych tart, muffinów albo na nadzienie na pierogi czy do naleśników, sosów, zup. Możecie go zamówić tutaj. Ma długą data przydatności - proponuję zamówić od razu zestaw produktów. Polecam również ser Fetti. Pisałam o nim tu.





Składniki:

  • 1 kg mielonego sera (u mnie Ricotella)
  • 5 jaja
  • 1 szklanka cukru
  • 1 duża garść rodzynków królewskich
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 250 g margaryny (np. Kasi) lub masła roślinnego
  • szczypta soli

Rodzynki namoczyć w wodzie. Żółtka utrzeć lub zmiksować z 3/4 szklanki cukru, cukrem waniliowym, masłem, serem i mąką. Białka ubić ze szczyptą soli i 1/4 szklanki cukru. Delikatnie wymieszać z masą serową. Dodać rodzynki. Formę wyłożyć papierem do pieczenia i wlać ciasto. Piec około 2 godziny w temperaturze 180 stopni. * Po upieczeniu można posypać go cukrem pudrem lub polać delikatnie czekoladą.

* Piekłam w dość wysokiej formie, dlatego czas pieczenia może być krótszy jeśli pieczenie w prostokątnej, niższej.

14 komentarzy:

  1. nie przepadam za rodzynkami,ale Twoj sernik wyglada tak kusząco,ze zjadlabym go razem z nimi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam serniki :) zawsze jak widzę przypis 'prosty' - zaglądam. milo poznac kolejny przepis i sprawdzone sery, bo one sa najwazniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, przepis może być super wyczesany, a jak ser kiepski, to wiadomo;)

      Usuń
  3. Moje ulubione ciasto to jabłecznik z kruszonką :) Ale takim sernikiem bym nie pogardziła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłecznik z kruszonką? A to ciekawe:)

      Usuń
  4. Jak mi ostatnio brakowało takiego "zwykłego ciasta". Tęskniłam, a tu proszę! Piękny zwykły-niezwykły sernik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam ostatnio kilka innych, ale jakoś średnio wyszły:) Ten niezawodny;)

      Usuń
  5. Om nom nom! A Weczek się podzieli? ;p Za mną ostatnio chodzi taki sernik...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem, bo już nie ma śladu!

      Usuń
  6. a to 1 opakowanie mielonego sera ma być 1 kg!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, 1 kilogram :) Dopisuję, żeby było jasne;)

      Usuń
  7. 180 stopni na 2 godziny to zdecydowanie za długoo

    OdpowiedzUsuń