sobota, 19 maja 2012

Kurczak z ryżem, ananasem i curry


Jedno z fajniejszych dań obiadowych. Świeży ananas, limonka i kolendra uwielbiają kurczaka ze wzajemnością. Przepis znaleziony kiedyś na pudełku po ryżu. Na stałe u nas zagościł. Polecam!

Temat świeżego ananasa bardzo lubię. W "czasie świeżego szpinaku" (czyli teraz) polecam zrobić taką oto sałatkę - to jest dopiero niebo!



Składniki na 2 duże lub 3 "normalne" porcje:


    Marynaty do mięs - konkurs!
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 1 mała puszka lub 1/2 dużej puszki ananasa (najlepiej podobna ilość świeżego!)
  • 200 g ryżu
  • ok. 1 łyżka curry
  • szczypta harrisy (nie musi być!)
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • sok i skórka z połowy limonki (nie mogłam jej dziś dostać, więc użyłam cytryny)
  • pieprz
  • ząbek czosnku
  • garść listków świeżej mięty i kolendry (można zastąpić natką pietruszki)
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego albo ryżowego
  • łyżka sezamu (opcjonalnie)


Kurczaka pokroić w drobne kawałki i zamarynować w sosie sojowym, pieprzu, rozgniecionym czosnku, mięcie i soku z limonki oraz jej startej skórce. Usmażyć kurczaka na odrobinie oleju. Dodać owoce pokrojone w kostkę albo paski. I chwilę poddusić. Wyłączyć gaz. Wtedy dopiero dodać curry. Wymieszać z ryżem albo położyć na ryżu i posypać świeżą kolendrą. Odpłynąć!

11 komentarzy:

  1. jakiekolwiek curry mi tu przedstawisz ja na jego punkcie oszaleje :)
    pozdrawiam ciepło,
    szana ;)
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie dania wprost kocham. Wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kurczak i ananas - kocham to połączenie! *___* niech mi ktoś zrobi taki pyyyyszny obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu dla odmiany moja ulubiona sałatka:P http://mowia-weki.blogspot.com/2011/12/ulubiona-saatka-moj-klasyk.html

      Usuń
  4. apetyczne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mieso + owoce to nie calkiem moja bajka, ale musze przyznac, ze twoje curry wyglada kuszaco )

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie obiady! Kurczak, curry, ryż... zdecydowanie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No spróbuje tego przepisu. Zobaczę czy mi wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pysznie! słodkie połączenia z mięsem są genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. kiedyś u znajomych jadłem,pycha, a teraz już wiem jak zrobić, Dziękuję i Pozdrawiam to najlepszy przepis w sieci! filozof24

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he he dzięki, ale najlepszy ze wszystkich przepisów świata czy najlepszy z kategorii "kurczak z ananasem i curry"? ;)

      Usuń