czwartek, 26 kwietnia 2012

Szybkie i łatwe ciasto jogurtowe z czekoladą


Ciasto jogurtowe. Pamiętam, że kiedyś mi nie wyszło i ostrożnie podchodziłam od tamtej pory do takich ciast. Ten przypadkiem znaleziony przepis bardzo mi się spodobał. Jest wyjątkowo prosty, a zbyt długie mieszanie nie jest nawet wskazane. Polecam i na zapisuję sobie w kajeciku.







Zrobiłam je na jogurcie żurawinowym, dlatego ma specyficzny, ciemny kolor. Swoje zrobiła też gorzka czekolada, której wrzuciłam całą tabliczkę. Doprawiałam szczyptą cynamonu.

Może poeksperymentuje z innymi smakami jogurtu i ciemną mąką - byłoby zdrowsze. Można się pobawić i np. jogurt zastąpić mlekiem kokosowym (sprawdzę to!). A teraz pewnie przyjęłoby również rabarbar... Apropo rabarbaru, zapraszam do wzięcia udziału w akcji "Rabarbar: zbieramy przepisy przed sezonem", ale okazuje się, że akcja zahaczy również o sezon. Wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazują.


Podaję oryginalny przepis.
Pochodzi stąd.

Składniki:

    Smakołyki na pikniki
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/3 łyżeczki aromatu śmietankowego (pominęłam)
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 szklanki mąki
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 50g poszatkowanej gorzkiej czekolady (możemy zastąpić bakaliami)
  • dodatkowo: cukier puder do posypania

1. Wymieszać razem mąką, proszek do pieczenia i sodę.

2. Do drugiej miski wsypać cukier, dodać jajko, jogurt, olej, aromat i wymieszać mikserem na najniższych obrotach przez 30 sekund.

3. Do mokrych składników dodać mąkę i krótko, ale dokładnie wymieszać łyżką. Dodać czekoladę, wymieszać.

4. Ciasto przełożyć do keksówki o wymiarach 25x12cm wyłożonej papierem do pieczenia lub posmarowanej masłem i posypanej mąką. Piekłam w temperaturze 180oC na funkcji góra-dół na najniższym poziomie piekarnika przez 60 minut. Ciasto przed podaniem możemy posypać cukrem pudrem.



12 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasta na jogurcie za ich wilgotnosc. Podobno dlugo trzymaja swiezosc; nigdy nie bylo mi dane sie przekonac, bo znikaja u mnie blyskawicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wyglada bardzo zachecajaco. A ten jogurt żurawinowy daje do myślenia ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Do popołudniowej kawki idealne!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubie ciasta na jogurcie i juz zabieram sie za Twoje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglada super :D:D tez chcialam ciasto jogurtowe upiec bo kiedys jadlam takier super z piekarni. Ja sie niestety zrazilam do typowego ciasta drozdzowego ´z kruszonka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ono bez grama drożdży - na proszku i sodzie:) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. bardzo fajny przepis :) zapraszam na http://www.szybkozjesc.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. jak czytam, że jogurtowe- świetnie, bo będzie bardziej "light"
    a, że jest z czekoladą- mega, bo uwielbiam ;)
    jest na mojej liście do wyprobowania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być bez czekolady, część mąki zastąpiona żytnią:) a do tego rodzynki i sok z cytryny, pomarańczy lub mandarynki. Obok (w wersji bez czekolady i rodzynek) można podać sos z rabarbaru, truskawek. A jeśli jogurt będzie naturalny, to i ciasto zdrowsze:) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. szybkie ciasta są najlepsze, bez długiego mieszania- to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. zrobilam kilka razy uwielbiam to ciasto zanioslam raz do pracy wszyscy rzucili sie na nie i momentalnie zniknelo.....pychota!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i również gratuluję sobie, że odkryłam ten przepis. Piekłam w różnych wariantach. Z orzechami, bakaliami, z samym cynamonem ostatnio i częścią mąki typu graham. Z jabłkami też było niezłe, chociaż trochę za mokre. Szybkie i puszyste. Smacznego! :)

      Usuń