poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Ser Fetti (w roli głównej!) i sałatka


Bardzo lubię dobre sery (ale wyznanie!). Ten ser ogłaszam nabiałowym odkryciem sezonu! Nie, nie jest to pseudo reklama, jest to reklama, pod którą mogę podpisać się na sto procent. Do widelcy i wykałaczek marsz!


Sery te są mniej słone niż feta i lepsze niż fetopodobne coś, które jadłam wcześniej (fakt, może jeszcze dobrej prawdziwe fety nie jadłam, może taka w Polsce nie jest dostępna?). Fetti ma zwartą strukturę - świetnie pasuje do sałatek (nie rozwala się na papkę) czy koreczków. Smakuje mi również jego plasterek na kanapce. Co więcej, "zawiera białka serwatkowe: albuminy i globuliny - najcenniejsze składniki mleka. Ma dość niską zawartość tłuszczu: 12%.", a jego termin przydatności do spożycia to około 60 dni! Do wyboru macie wersję naturalną, z pieprzem lub wędzoną.

Idealne...

Chociaż produkuje go firma dość lokalna (Spółdzielnia Mleczarska w Skarszewach), to możecie już kupić jej produkty w sklepie internetowym. Yes yes yes!

Ciąg dalszy nastąpi!

Sałatka z prasowaną ricottą a'la feta, oliwkami, czerwoną cebulą, rzodkiewką i fistaszkami

Składniki na 2 porcje:


  • 1/2 kostki sera Fetti
  • 1/2 cebuli czerwonej
  • kilka liści sałaty (u mnie masłowa, może być inna)
  • kilkanaście oliwek czarnych
  • garść uprażonych orzeszków ziemnych
  • 4 sztuki rzodkiewki

Na sos:



Składniki sosu wymieszać. Na porwane liście sałaty wyłożyć pokrojony w kostkę ser, oliwki (w całości lub polówki), piórka czerwonej cebuli i plasterki rzodkiewki. Polać sosem i posypać fistaszkami.


Smakołyki na pikniki

9 komentarzy:

  1. Pasjami zbieram takie cudne adresy.. Dzięki, Bibi

    OdpowiedzUsuń
  2. sałatka mniamuśna, oo mam taki sam zestaw zielony do sałatki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygrałam na profilu Edukatora Stylu:P hi hi mam stajla.

      Usuń
  3. Bylam kiedys na klasowym biwaku w Skarszewach :) Chetnie sprobowalabym takiego sera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak tam było? Coś fajnego?:) Może zrobię sobie serową wycieczkę;) przy okazji coś fajnego zobaczę, zwidzę itd.

      Usuń
  4. Anonimowy03 maja, 2012

    ej, super sprawa ten ser, znalazłem stronę sklepu firmowego ze skarszew gdzie można zamówić go wraz z innymi pysznymi produktami! polecam szenekera...
    www.szeneker.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie te informacje w poście umieściłam:) Naprawdę dobry. Pozdrawiam!

      Usuń