piątek, 20 kwietnia 2012

Proste i smaczne: Krem pomidorowo – marchewkowy z ryżem



Czegoś takiego było mi trzeba. Jakoś dawno nie jadłam zupy. A przecież tak je lubię! "Człowieki" są naprawdę dziwne czasami. Jeszcze bardziej lubię takie zupy za to, że pomagają wyczyścić spiżarnię, a zaraz pojawią się nowe piękne pomidory (ach! och!), rabarbar (zapraszam na Akcję - Rabarbar: zbieramy przepisy przed sezonem), truskawki... Za czym tęsknicie najbardziej? 




Składniki na ok. 4 porcje:

  • 2 duże marchewki
  • 1 słoik albo domowy przecier, puszka pomidorów *
  • szczypta tymianku
  • szczypta pieprzu
  • szczypta papryki słodkiej
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 szczypty soli
  • 1 mały kubeczek śmietany 12 %
  • 6  łyżek ** oleju rzepakowego tłoczonego na zimno ***

* U mnie domowy WEK;).
** Dwie do zupy, a 4 do podania, 1 na talarze, miseczkę.
*** Lub innego tłoczonego na zimno.


Marchewkę kroimy na niedbałe kawałki. Wrzucamy do garnka z olejem i chwilę smażymy. Zalewamy wodą i gotujemy do miękkości. Dodajemy pokrojone pomidory z puszki albo domowy przecier, sos. Dodajemy śmietanę. Gotujemy jeszcze z 10 minut. Wszystko miksujemy na krem – jeśli jest za gęsty (indywidualne upodobania) dodajemy przegotowanej wody. Podajemy z kroplami lub ślimakiem oleju tłoczonego na zimno. Podałam jeszcze z ryżem z pomidorami, papryką i odrobiną soczewicy z firmy SyS ****.

**** Bardzo dobry i aromatyczny.

3 komentarze:

  1. Właśnie sobie uświadomiłam za czym - za pomidorami. Takimi nagrzanymi słońcem, soczystymi, o smaku pomidorów a nie chemicznej wody...właśnie za tym tęsknię. Zastąpiłabym takimi pomidorami przecier w tym przepisie...i zrobię ten krem, niech tylko pojawią się świeże pomidory! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie były moje pomidory - przecier gęsty, sos:) To inna bajka:P

      Usuń
  2. Taki krem właśnie mi się zamarzył! :)
    P.S. Przepiękne zdjęcia na blogu!

    OdpowiedzUsuń