wtorek, 24 kwietnia 2012

Krupnik (SyS) z domowym chlebem

Jedna z moich ulubionych zup. Zdrowa i pożywna. Najlepsza na delikatnym wywarze mięsnym i gęsta od warzyw. Najbardziej lubię w niej smak tartej pietruszki i selera. Każdy ma na nią swój patent. Dziś przedstawiam Wam wersję szybszą, ale równie dobrą. Powiedziałabym, że nawet lepszą niż zupa w niejednej stołówce, a nawet restauracji.



Jeśli chcecie "pełniejszego smaku" ugotujcie najpierw wywar na kawałku mięsa. Dolejcie go później do składników opakowania zamiast wody. Ja dodałam 2 łyżki oleju rzepakowego tłoczonego na zimno. To wersja "na szybko". Suszone warzywa po ugotowaniu mają niepowtarzalny smak.

W zupie sama natura. Susz, susz i jeszcze raz susz. Co więcej firma SyS sama zajmuję się produkcją suszonych warzyw (tu można je kupić), więc jakość warzyw ma pod kontrolą. 

A do zupy domowy (rano upieczony!) chlebek (z tego przepisu, ale inne z innych rodzajów mąki). Chrupiąca skórka - za nią dałabym się pokroić, ale nie muszę, bo ten chleb jest tak prosty, że można go zrobić z zamkniętymi oczami. Bez ściemy, mówię jak jest! Znaczy Weki Mówią.









7 komentarzy:

  1. Zupka pyszna, potwierdzam, jadłam wczoraj;) A chlebek pierwsza klasa;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam zupy sys. jedyna jaka mi niezbyt smakuje to grzybowa, reszta jest rewelacyjna i bez sztucznych dodatków, także nic tylko zajadać.
    A chlebek mniamutek.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę (niereklamowo, ale tak po prostu, że świetne produkty mają), a grzybowa by mi nie smakowała, bo grzybów nie lubię za bardzo. Ot co;)

      Usuń
  3. faktycznie piękny ten chlebek :> a zupka na pewno też wymiata, jak wszystko z SyS ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat krupniku nie próbowałam, ale zupa z soczewicy mi szczególnie smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soczewicowa super! :) I kasza z pieczarkami...

      Usuń
  5. Aż wstyd się przyznać, ale nigdy nie robiłam krupniku. Musze nadrobić zaległości!

    OdpowiedzUsuń