piątek, 13 kwietnia 2012

Klopsiki z piersi kurczaka w słodko - ostrym sosie musztardowym z łazankami i sałatką

Ciekawy smak. Najlepiej smakowały mi z kaszą jęczmienną i pokrojoną na spore kawałki, podsmażoną na oliwie czerwoną papryką. Na zdjęciu podane z łazankami i sałatką z marynowanych warzyw (u mnie taka - szczerze polecam, delikatna i bez twardych warzyw). Pasowałby też na przykład kiszony lub konserwowy ogórek z kawałkiem świeżego chleba lub bagietki. Inspirowałam się tym przepisem. Poniżej przedstawiam mój trochę zmieniony.




Klopsiki w słodko - ostrym sosie musztardowym z łazankami i sałatką z marynowanych warzyw

Składniki na kilka porcji (4-6):

Na klopsiki:

1 podwójna pierś z kurczaka
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka słodkiej papryki
Zioła (po dwie szczypty): tymianek, majeranek, oregano
1/2 łyżeczki soli
szczypta pieprzu
1 jajo
bułka tarta albo zmielone płatki owsiane (do uzyskania konsystencji odpowiedniej do lepienia klopsików) - u mnie pół na pół


Na sos *:


2 łyżki miodu
1 kubeczek/słoiczek musztardy sarepskiej (jakiejś niezbyt ostrej)
2 łyżki musztardy rosyjskiej
woda

Wszystkie składniki zmiksowałam w blenderze. Najpierw cebulę z czosnkiem. Wyjęłam, a następnie mięso z resztą składników. Połączyłam. Wstawiłam na pół godziny do lodówki, żeby łatwiej było lepić klopsiki. W dużym garnku zagotowałam wodę (tak 1/4 - 1/3 garnka) i na wrzątek wrzucałam klopsiki. Po ugotowaniu wyjęłam je, a do wody dołożyłam składniki na sos i trochę pogotowałam (do uzyskana pożądanej gęstości sosu). Wrzuciłam klopsiki do sosu i podgrzałam.

* Można dodać także mały kubeczek śmietany, ale sos był dość gęsty, więc pominęłam ją.

Kurczak i spółka

5 komentarzy:

  1. Ha! Widzę że też już uturlałaś klopsiki na akcję:) Wyglądają pysznie, lubię takie ciekawe formy drobiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ukulałam (takim dziwnym słowem posługuje się mój Luby - już je polubiłam;)) przed świętami jakoś, ale o nich zapomniałam;)

      Usuń
  2. Ten musztardowy sos musi byc boski - na pewno wyprobuje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie - idealne połączenie smaków. Bardzo lubię pulpety drobiowe, może zrobię w tym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Klopsiki są bardzo ciekawe, chętnie skorzystam z pomysłu ale jeszcze bardziej mnie te marynowane warzywa intrygują. Wiem, że to nie sezon na przetwory, ale chętnie się dowiem jak to robisz?

    OdpowiedzUsuń