czwartek, 5 kwietnia 2012

Dekoracje świąteczne - kilka łatwych pomysłów


Jeszcze jest czas na zabawy typu „origami i okolice”. Mam dla Was kilka łatwych propozycji. Myślę, że ucieszą zarówno dzieci, jak i dorosłych.


Podstawki na jajka (gotowane, czekoladowe – jakie chcecie), a może i na małe muffiny albo babeczki. Do środka można wcisnąć trochę siana. Znalezione tutaj. Robiłam je na około, bo z 4 części. Stworzyłam pasek z 4 pod rząd zającami lub kurczakami. Na stronie bez linii do wycięcia przykleiłam kolorowy papier do linii przerywanej od razu na cztery zające. Wycięłam i posklejałam. Trochę wycinania było, łatwiej z zającami. Można nie bawić się w obklejanie, a wyciąć od razy z kolorowego kartonu. Gdy ktoś obsługuje nożyk do papieru - wystarczy przyłożyć szablon do złożonego na cztery szerokiego paska kartonu i wycinać.


Kurczaki w wersji kolor-ful – można je umieścić tak, jak ja w puszce albo słoiku (można obkleić go równie kolorowo) albo wbić w świąteczną sałatkę, masło, ciasto... Inspirowałam się tymi.



Obręcze na serwetki – mój pomysł, nic trudnego. Kawałek papieru ponacinany na końcach do połowy (żeby można było spiąć obrączkę) z przyklejonym kurczakiem. Dowolnych motywów morze. A może z papieru kolorowego albo papieru w groszki, jajeczka czy też zające? Jeśli macie dzieci, możecie je zaprosić do malowania kurczaków. Wydrukowałam je ze znalezionego w internecie zdjęcia. Jeśli komuś to ułatwi pracę mogę udostępnić gotowy arkusz do druku. A może zamiast "Wesołego!" imię gościa?


































Podobają mi się też te ekologiczne i recyklingowe kurczaki. Przepis na nie znajdziecie tutaj.

























Macie jakieś swoje patenty? Coś Wam się podoba, coś robiliście albo chcecie przygotować? Jestem ciekawa!

1 komentarz: