środa, 11 kwietnia 2012

Curry z burakami i ryżem


Przepis pochodzi stąd. Zamiast pasty curry zrobiłam coś do niej podobnego. Chociaż na zdjęciach tego nie uchwyciłam, zjedliśmy je z kleksem mleka kokosowego (gęste!), bo wyszło dość ostre. Trzeba uważać z ilością imbiru, czosnku i chilli. Z braku świeżej mięty dodałam 2-3 szczypty skruszonej suszonej mięty z ogródka. 





Curry buraczane


Składniki na 2 osoby:
(przepis stąd)
  • 1 duży, 4 średnie albo kilka małych buraczków
  • 1/3 szklanki mleka kokosowego + 2-3 łyżki do podania
  • trochę wody
  • imbir świeży wielkości 0,5 cm (może być mniej)
  • 1 ząbek czosnku
  • limonka
  • mała szczypta suszonego chilli
  • mięta (najlepiej świeża)
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 1,5 woreczka ryżu (ok, 150 g)

Kwiecień plecień: przeplatamy smaki
Upieczone buraczki obrać i pokroić na kawałki. Imbir i czosnek poszatkować w drobną kosteczkę. Dodać 2-3 grubsze paski skórki z limonki pokrojone drobno albo starte. Wymieszać z odrobiną chilli (u mnie suszone), sokiem wyciśniętym z połowy limonki i skruszoną miętą. W garnku albo na głębszej patelni lub wooku rozgrzać olej i wrzucić na niego buraczki z przyprawami. Smażyć 2-3 minuty. Dolać trochę wody i pogotować 2-3 minuty. Dołożyć mleko kokosowe i zagotować (2-5 minut). Podawać z ryżem i kleksem gęstego mleka kokosowego.

13 komentarzy:

  1. Mmm takiego polaczenia jeszcze nie jadłam,ale wyglada pysznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. po pustym talerzu widze, że curry było wyśmienite. kocham wszelkie curry, z buraczkiem jeszcze nie jadłam. rewelka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Curry z buraczkiem to dla mnie absolutna nowość. Koniecznie muszę spróbować, bo uwielbiam buraki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. o kurcze, brzmi kosmicznie! a ja uwielbiam curry!

    OdpowiedzUsuń
  5. podoba mi się! :D Curry z buraczkiem brzmi inaczej więc do wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetycznie i bardzo kusząco. Lubię takie nietypowe połączenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest o tyle nietypowe, że tam, gdzie curry jest daniem niemalże narodowym nie mają chyba buraków:P Buraki uwielbiam pod każda postacią.

      Usuń
  7. Intrygujace! Bede musiala wyprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję wszystkim za miłe słowo! Pomysł podała mama mojego Lubego:). Kwestia Smaku - nie zawodzi:P http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/buraczki/curry_buraczkowe/przepis.html Pozdrawiam i smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaskakujesz dziewczyno! Takie curry to w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mopsiku - Kwestia Smaku:P! Ja tylko ściągnęłam;)

      Usuń
  10. Świetne smakowite połączenie :D

    OdpowiedzUsuń