środa, 28 marca 2012

Z cyklu „Dobre rady WEKtorii”: co zrobić z sokiem z buraka?



Ostatnio, gdy robiłam zakupy w sklepie internetowym zamówiłam jednodniowy sok z buraków i ogórka kiszonego, a przywieźli sok pasteryzowany z samych buraków i z zagęszczonego koncentratu buraczanego (za kwaśny trochę). Nie jestem wybrednym zawodnikiem, więc część soku wypiłam, chociaż marzył mi się taki, który piłam ostatnio w Green Way'u w Łodzi (soki i ciasta mają fajne, ale reszta coraz bardziej rozczarowuje – w tym temacie wszystko zależy od ludzi i ich podejścia). Po prostu sok z buraka – może lekko rozcieńczony wodą, ale nawet lekko spieniony (świeżo wyciskany).

Z reszty soku zrobiłam koktajl. 


Przepis poniżej. Zrobię jeszcze reklamę jogurtowi naturalnemu FruVita z Biedronki (bezdochodową;), chyba, że jako dochód traktować lepsze praktyki producentów) – może to dziwić (bo z Biedronki!), ale ma fajny skład i zawiera probiotyki. Dodałam też trochę mleka kokosowego (wyczuwalne w koktajlu, można zrobić koktajl tylko na jego bazie), bo akurat mi zostało, a szkoda by się zmarnowało.

Można pójść też w wersję „na słono i ostro” i zamiast słodyczy dodać szczypiorek, pieprz i sól. Może także startą rzodkiewkę (jak będzie dobra już)?

Przepis nie do końca pasuje do tej akcji, ale zapraszam, może znajdziecie tam inne inspiracje:  Ekonomia Gastronomia
Patrz uważnie - co widzisz?


Koktajl „Różowy burak i przyjaciele”

Składniki na 1 dużą szklankę:

  • ½ opakowania dużego jogurtu naturalnego
  • ½ buteleczki soku z buraków
  • 2 łyżki mleka kokosowego (opcjonalnie)
  • 2 łyżki syropu z brzoskwiń (u mnie takie home made) albo miodu, cukru

Wymieszać i gotowe. Ja zrobiłam to za pomocą zakręconego słoika, siły rak i kilku tanecznych ruchów.

Smacznego i zdrowego! Bez marnowania!



11 komentarzy:

  1. Pysznie to wymyśliłaś :)
    Ja bym jeszcze zrobiła barszczyk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na opakowaniu napisali, że do barszczyku jak najbardziej! :)

      Usuń
  2. A to ciekawostka. Muszę koniecznie wypróbować.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybkie i dobre! Dosładzać lub nie - w ilości preferowanej.

      Usuń
  3. Ja uwielbiam sok z buraków, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki pijesz?:) Chodzi mi o konkretną markę itd.

      Usuń
  4. Bardzo lubię takie koktajle :)

    OdpowiedzUsuń
  5. podoba mi się nazwa koktajlu:) nigdy nie piłam niczego buraczanego na słodko - czas wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:D! Ktoś wreszcie docenił moją oszałamiającą twórczość;)

      Usuń
  6. pyszny wynalazek i ekonomiczny pomysł - ideał :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie połączenia. :)

      Usuń