sobota, 17 marca 2012

Muffiny z jabłkami i cukrem pudrem z cynamonem

Muffiny zrobiłam z okazji akcji „Muffinki dla Mai”. Siłę mediów i różnych społecznościowych portali warto wykorzystywać w taki sposób. Możemy pomóc. Może zrobimy zrzutkę wśród przyjaciół i znajomych (tutaj strona Mai)? Wystarczy kilka groszy, a w większej skali urosnąć mogą one do tysięcy. 

Muffiny powstały na podstawie przepisu Nigelli Lawson. Robiłam je w takiej zmodyfikowanej wersji dwa razy i na długi czas o nich zapomniałam. Bardzo dobry przepis jeśli chodzi o proporcje. Przez to, że dodałam spore kawałki jabłek, zmniejszyłam ilość soku (u mnie z cytryny). Być może ciasto trochę za gęste jednak wyszło. Powinnam dać więcej soku, ale muffiny i tak smaczne.

Zapraszam na muffiny i do różnych aktywności na rzecz innych. Bo jaki jest sens życia inny niż relacje z innymi ludźmi? Nawet chwila rozmowy, uścisk ręki sprawiają, że chce nam się bardziej żyć.

AKCJA 1% PODATKU DLA MARYSI PINDRAL - PÓŁTORAROCZNEJ DZIEWCZYNKI CHOREJ NA RDZENIOWY ZANIK MIĘŚNI (SMA I) DANE KRS: 0000037904
Cel szczegółowy 1%- 11740 Pindral Maria



Nigella zaleca podawać je, gdy są jeszcze letnie – w wersji śniadaniowej. Pasuje do nich dżem albo miód. Może i krem czekoladowy czy świeże owoce. Truskawki! Ja chcę świeże, dobre, polskie truskawy! Jeszcze trzeba poczekać :).


Pomarańczowe muffiny śniadaniowe
(z „Nigella gryzie” autorstwa Nigelli Lawson – przygotowanie podaję w skrócie)

Składniki na 12 muffinów (forma wysmarowana masłem lub wyłożona papilotkami):

  • 75 g masła
  • 250 g mąki
  • 25 g zmielonych migdałów (zastąpiłam zmielonymi płatkami owsianymi 5 zbóż – BioBabalscy)
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 75 g cukru
  • skórka z 1 pomarańczy (u mnie mniej i skórka cytrynowa)
  • 100 ml świeżego wyciśniętego soku pomarańczowego (u mnie sok z ½ cytryny)
  • 100 ml mleka pełnotłustego (u mnie nie tak tłuste)
  • 1 jajko

Rozpuścić i ostudzić masło. Rozgrzać piekarnik do 200 stopni. W jednej misce wymieszać suche składniki. W drugiej mokre, stopniowo dodając ostudzone masło. Delikatnie wymieszać składniki suche i mokre. Ciasto będzie grudkowate, ale takie właśnie ma być. Nie mieszać zbyt długo. Piec przez 20 minut.

2 komentarze:

  1. Nieśka dzięki bardzo !!!! :) za udział w Akcji i taką mocną "propagandę" :) wielkie dzięki !! a muffiny super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja tylko muffiny zrobiłam:) Nic takiego:)

      Usuń