czwartek, 15 marca 2012

KONKURS przesileniowy, czyli WYTĘŻCIE SWOJE ZMĘCZONE PO ZIMIE GŁOWY

Rzepak nie tylko do jedzenia! by this site

Na przedwiośniu każdemu przyda się poważna regeneracja. Dlatego mam dla Was konkurs. Oleje tłoczone na zimno wciąż wydają mi się mało popularne. Marzy mi się, by na stałe zagościły w polskich domach. I właśnie najlepiej rzepakowy – lokalny surowiec, mało przetworzony. Może warto odkryć na nowo to, czym obdarowuje nas polska ziemia. Bo w czymże rzepak gorszy jest od oliwek albo ziemniak od batata? 

Olej rzepakowy tłoczony na zimno jest olejem idealnym dla zdrowia naszego organizmu. Dzięki odpowiedniej proporcji kwasów omega-3 i omega-6 normuje poziom cholesterolu. Zawiera wiele witamin i innych cennych składników. Więcej o nim możecie poczytać tutaj. A więcej informacji o kwasach omega-3 i omega-6 (i nie tylko!) znajdziecie w książce Michaela Pollana (dobrze się czyta, a i znajduje się w niej także kilka naukowych odniesień).

by this site



by this site

KONKURS PRZESILENIOWY

Nagroda: Butelka oleju rzepakowego z Góry Św. Wawrzyńca

Konkurs trwa od 15 do 18 marca, udział może wziąć każdy, kto:

  • Polubi: i stronę. 
  • W komentarzu pod tym postem zostawi wymyślone hasło, które mogłoby promować olej rzepakowy tłoczony na zimno. Nie musi być całkiem na poważnie. Liczy się polot, wdzięk i poczucie humoru!
  • Jeśli nie posiadacie konta na blogspocie, zostawcie mailowy adres kontaktowy. 

Powodzenia!



16 komentarzy:

  1. Nasz ulubiony olej!!!!! Cudowna sprawa:) Właśnie robię na nim risotto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, to przepis proszę:)

      Usuń
    2. Pewnie jutro pojawi się na blogu:) Rzepakowy kiedyś polecił nam znajomy. Kupiliśmy na Festiwalu Smaku w Grucznie, a teraz już regularnie w jednej z mięsnych sieciówek. Po oliwę już nie sięgamy, a rzepakowego dodajemy do wszystkiego - nawet babkę jogurtową na nim robię;)

      Usuń
    3. Właśnie ja go spróbowałam na tym festiwalu, ale nie kupiłam, a później tak żałowałam:D Smaczny, oliwa chyba mniej mi smakuje nawet. W mięsnych sieciówkach go sprzedają?:P

      Usuń
    4. W Bydgoszczy w Gzelli dostaniesz bez problemu, jak w innych regionach, niestety nie wiem.

      Usuń
  2. Kto z olejem tym gotuje temu zdrowie dopisuje:)

    Przyznam szczerze, że nigdy nie próbowałam oleju rzepakowego tłoczonego na zimno...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Kiedy na zimno rzepak się tłoczy, to olej z niego zdrowie w nas wtłoczy".

    W zasadzie takie na poczekaniu, ale coś w tym jest :)

    Pozdrawiam,
    mollisia

    (mollisia@gazeta.pl)
    Obie strony FB polubione jako Walka w Kuchni

    OdpowiedzUsuń
  4. Olej rzepakowy tak wspaniały, tak zdrowy, kiedy o nim myślę cała się gotuje, bo nie mogę sie doczekać gdy jego smak poczuje"

    Gosia.

    Gosia Ptaszek(polubione przez ten profil).
    gosia.ptaszek@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam okazję popróbować tego oleju na Targach w fortecy - jest świetny i polecam wszystkim!

    do smażenia, do sałatek,
    dla panienek i mężatek,
    świeży rzepakowy olej
    bo na zdrowie przyszła kolej!

    ja już lubię, polub Ty też
    weź go śmiało bo już wiesz
    że jest wart pieniędzy każdych
    wawrzyńcowy olej sławny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyza właśnie zapomniałam dopisać, że kojarzy mi się z Festiwalem w Grucznie (w ogóle na tym festiwalu mogłabym zamieszkać:P), gdzie pierwszy raz go spróbowałam. A do niego chleb chyba razowy. Mmm. :) A tu relacja była: http://mowia-weki.blogspot.com/2011/08/festiwal-smaku-w-grucznie-2011-czyli.html

      Usuń
  6. Muszę go poszukać w sklepach :)

    "Na zimno tłoczony z żółtego rzepaku pyszny olej dla zdrowia i smaku"

    OdpowiedzUsuń
  7. Moi Mili, czy słyszeliście nowiny,
    że olej rzepakowy przyswaja witaminy?
    Jest bardzo zdrowy, musicie spróbować,
    jego towarzystwo będzie Wam smakować!

    Na FB: M. Wojciechowska

    OdpowiedzUsuń
  8. Olej rzepakowy dla zdrowia i urody?
    Każdy niech zajada i w zdrowiu żyje mniam mniam mniam.
    Dorota Owczarek
    dolores1264@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Olej rzepakowy - tłoczony, nie mieszany.

    ;)

    Kasia z bloga Sur Nos Tables

    (surnostables@gmail.com)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedy olej rzepakowy święty Ci poleca
    Wiedz, że to zdrowie dla twojego serca!

    Joanna (smacznie z joanną)

    smaczniezjoanna@gmail.com

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Tłoczony na zimno, ale nie drań. Świetnie smakuje do wszystkich dań.

    OdpowiedzUsuń