czwartek, 29 marca 2012

Kasza z pieczarkami, porem, cukinią i fistaszkami


Improwizacja rymuje się ze słowem "kolacja". Tu akurat był obiad. Następnym razem dodam więcej chili (sam koniuszek papryczki jest mało ostry) i pokombinuję z dodatkami. 


Pisałam już kiedyś, że nie lubię pieczarek. Nadal aktualne, ale ta kasza z pieczarkami jakoś mi smakuje (jem ją drugi raz). I nawet zapach grzybów nie jest tak drażniący. Ciekawa sprawa.

Już niebawem pierwsze podejście do masła orzechowego...

Składniki na 2 porcje:

  • 1 saszetka kaszy z pieczarkami SyS
  • 1/2 średniej cukinii
  • 1 por (bez najciemniejszych liści)
  • 1/3 papryczki chili (albo chilli w proszku)
  • 1 łyżka sezamu
  • 1 garść orzeszków ziemnych (nie uprażyłam, bo się śpieszyłam, ale proponuję to zrobić)
  • 1 garść kiszonej kapusty (opcjonalnie)
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • sól do smaku
  • 2 łyżki oleju do smażenia
Por pokroić w krążki albo w półksiężyce. Cukinie pokroić na plastry, a każdy z nich przekroić jeszcze na cztery części. Papryczkę chili pokroić drobno. Dodać sezam, sos sojowy, kiszoną kapustę i smażyć do uzyskania pożądanej miękkości warzyw. Kaszę ugotować według przepisu na opakowaniu. Kaszę podać z warzywami i posypać pokrojonymi, uprażonymi fistaszkami. 





10 komentarzy:

  1. szybki i pysznie.
    a chrupiące kawałki orzechów są miłą niespodzianką pomiędzy miękkimi, delikatnymi warzywami.

    OdpowiedzUsuń
  2. A bez tego sysa też będzie smaczne? Bo wygląda tak smakowicie, że mam ochotę zrobić na ten tychmiast ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pieczarkami nie robiłam świeżymi, ale powinno być ok. Może nawet i bez nich:)

      Usuń
  3. Smakowite połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jejku jaki masz świetny blog <3
    na prawdę szukałam takiego i wreszcie znalazłam <#

    obserwuje i również zapraszam do obserwacji :)
    będę zaglądać częściej :) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się podoba:) I mam nadzieję, że jest użyteczny i jakoś tam inspirujący:).

      Usuń
  5. Fajny pomysł :) ja jeszcze nie wymyśliłam co ze swoją kaszą z pieczarkami zrobić. Na razie tylko spróbowaliśmy samej i tak nam zasmakowała, że nie ciężko nam wymyślić, jak ją udoskonalić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę jest super! I mówi to ta, która generalnie nie lubi z grzybami:P W takiej formie mi smakują;)

      Usuń
  6. *ciężko nam wymyślić ;) nie wiem czemu mi się tam wkradło "nie"

    OdpowiedzUsuń