poniedziałek, 27 lutego 2012

Zupa groszkowa z mascarpone



Groszek kojarzy mi się z zimą. Wiem, wiem - przecież sezon groszkowy trwa od czerwca do sierpnia. Jednak w tym czasie jest tak trudno dostępny (takie moje doświadczenia z poszukiwaniem świeżego groszku), że częściej mamy do czynienia z groszkiem mrożonym, a prawdopodobnie najczęściej z tym w puszce. Zieleń już niebawem na drzewach i krzewach (oby!), a na razie na talerzach. 

Macie jakieś ulubione groszkowe potrawy?


Składniki na 4 porcje:


  • 1/2 opakowania mrożonego groszku
  • ok. 250 ml bulionu warzywnego lub warzywno mięsnego
  • trochę wody
  • 250 g sera mascarpone
  • 1 marchewka (ja dałam tą, która gotowała się w bulionie)
  • szczypta suszonego czosnku
  • kilka listków mięty
  • pieprze, sól
  • odrobina chilli 


Na bulionie wymieszanym z wodą ugotować groszek (ok. 20 minut). Dodać przyprawy i wymieszać z mascarpone. Zagotować jeszcze raz. Zmiksować. Podawać z groszkiem ptysiowym albo grzankami. Podawać z czym się lubi i na co się ma ochotę!

18 komentarzy:

  1. Moja ulubiona potrawa z groszku, to groszek cukrowy zjadany na świeżo :D Zupa musi smakować cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proszę o cynk, jak go zdobyć:D Oprócz mrożonego.

      Usuń
  2. Śliczna zupka i doskonałe składniki!
    Dla mnie groszek to lato w pełni.Potem to już mrożonki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Mrożony daje radę, w puszce średni, ale też nie najgorszy.

      Usuń
  3. I groszek i mascarpone i.... jestem w niebie jak to czytam, a co dopiero jakbym jadłal;););) Cudna, pyszności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosta, optymistyczna zupka - w sam raz dla takich marud jak ja:P

      Usuń
  4. takiej fajnej groszkowej zupy jeszcze nie jadłam! kolor jest świetny :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham groszek pod każdą postacią, a najbardziej w zapiekance makaronowej razem z szynką i pieczarkami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, fajny pomysł - pieczarek nie lubię za bardzo, ale ostatnio je masochistycznie chyba jadam:P

      Usuń
  6. Mmm...chętnie wypróbuję ten przepis, uwielbiam groszek, zwłaszcza w mariażu z marchewką:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A marchewka konieczna nie jest, ale odrobina nie zaszkodzi;)

      Usuń
  7. Ciekawa zupa, jeszcze nie dodawałem mascarpone do zupy (dodawałem serek topiony czasem do zup kremów). Ja lubię puree z groszku i ziemniaków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mascarpone to trochę tak, jak gęsta śmietana;)

      Usuń
  8. Groszkowa z miętą i prażonymi płatkami migdałowymi to moja ulubiona :)
    O taka! http://belkoty.blogspot.com/2011/03/zupa-na-stole.html


    ps. fajne tło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tło obrusikowe na zdjęciu:P Jeśli o tym mówisz. A bardzo mi się podoba też ten krem biały:) pietruszkowo - serowy.

      Usuń
  9. Looks delicious!
    www.poolovesboo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń