piątek, 3 lutego 2012

Ciecierzyca w orientalnej oprawie



Bardzo nam smakował dzisiejszy obiad (mnie i mojemu Lubemu). Danie rozgrzewające, ale nie „przytłaczające”. Odrobinę orientalne.

Miało być bez ryżu, może z kawałkiem chleba, ale w końcu stwierdziliśmy, że jednak ryż. Połowę dania można zamrozić. Nie mogłam akurat znaleźć suszonej ciecierzycy, więc skorzystałam z tej zapuszkowanej (nie miała żadnych dodatków nieładnych i okazała się smaczna). Pewnie można by także takim sosem potraktować fasolkę albo mieszankę strączkowych i sprawić, by poczuła powiew orientu, a my razem z nią.

Składniki na 4 osoby:

  • 2 puszki cieciorki (albo podobna ilość suszonej, ugotowanej) 
  • 2 puszki pomidorów 
  • 1 duża puszka mleka kokosowego (400 ml, u mnie takie - wyjątkowo gęste!) 
  • 2 ząbki czosnku 
  • odrobina oleju 
  • szczypta kuminu 
  • odrobina harrisy 
  • trochę ostrej papryki 
  • cukier, pieprz, sól lub sos sojowy do smaku 
  • kilka liści mięty 
  • szczypta suszonego oregano 
  • szczypta suszonych ziół prowansalskich



W garnku podsmażamy na oleju 2 rozdrobnione ząbki (u mnie przez praskę) czosnku i wlewamy 2 puszki pomidorów. Dusimy. Dodajemy puszkę mleka kokosowego i jak je dokładnie rozmieszamy wrzucamy odsączoną ciecierzycę. Dodajemy przyprawy i gotujemy aż danie trochę zgęstnieje. Podajemy z czym chcemy: ryż, grzanki, bułka, kasza jaglana, kuskus...

Na 4 porcje:

  • 2 torebki ryżu  – 1,50 zł
  • 2 puszki ciecierzycy – 6 zł
  • 1 duża puszka mleka kokosowego - 5-6 zł
  • 2 puszki pomidorów – 5 zł
  • 2 ząbki czosnku - 0,50 gr?
  • przyprawy suszone  w sumie - 0,50 gr?
  • olej - 0,20 gr

Koszt 4 porcji: 19, 70 zł, a ~ 20 zł – 4 porcje, 2 czy 3 można zamrozić.
Koszt 2 porcji: 10 zł!

A jednak się da! Za 5 zł nie kupimy na mieście wiele, może zdechłego hamburgera, może zdarzy się talerzyk zupy, a tu proszę. Fajny obiad i nie same ziemniaki lub makaron.

12 komentarzy:

  1. uuuwielbiam ciecierzycę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O! A jaka to zapuszkowana ciecierzyca? Bo czasem korzystam z takowej i nie wiem która najlepsza. Dobra byłaby opinia eksperta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako ekspert, który po raz pierwszy jadł ciecierzycę z puszki mogę tylko powiedzieć, że nie pamiętam nawet, jakiej była firmy. Ale dobry pomysł, by posprawdzać różne.

      Usuń
  3. ano to dzisiaj wypróbujemy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spóźnione, ale szczere smacznego;)

      Usuń
  4. Nieska a co to jest harissa ???? bo ja nie wiem :/ a chcialabym to ugotowac ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.skworcu.com.pl/330,pl_harissa-przyprawa-50g.html

      Możesz sama zrobić mieszając te przyprawy http://pasza.blox.pl/2007/02/domowa-harrisa.html , które podali w składzie. Możesz też ją pominąć. Najważniejszy kumin! :P (moim skromnym zdaniem)

      Usuń
  5. Ja ostatnio zakochałam się w ciecierzycy i to właśnie w takiej orientalnej odsłonie, z harissą, kminem i kolendrą - niedawno robiłam zupkę marokańską, a także kuskus z kurczakiem z jej dodatkiem. Pychotka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię te klimaty:)

      Usuń