wtorek, 7 lutego 2012

Ciasto marchewkowe z ananasem i kremem mascarpone



Bardzo lubię ciasta marchewkowe i w ogóle wypieki z dodatkiem warzyw (murzynek z cukinią, muffiny kakaowe z burakami, ciasto marchewkowo – buraczane). Ostatnio znalazłam też przepis na murzynka z awokado (świetny pomysł, bo ono wyjątkowo kremowe!). Ten przepis bardzo mi się spodobał, ale jak dla mnie takie ciasto marchewkowe jest odrobinę za mokre, chociaż wilgotne ciasta bardzo lubię (z każdym kęsem smakuje mi coraz lepiej - sprzeczność?). Najfajniejsza w tym wszystkim jest myśl, że przemyca się sporo zdrowia w takim smakołyku. Żeby zbyt dietetyczne nie było przełożyłam ciasto mascarpone wymieszanym z cukrem (na całe ciasto najlepiej byłoby użyć 500 g mascarpone albo innego serka np. waniliowego). Ilość cukru według uznania – jeśli wolicie słodsze, dosypcie więcej.

Ciasto marchewkowe z ananasem

Carrot cake with pineapple
Źródło przepisu: blogchef.net (zmodyfikowany)
(cytuję za: whiteplate.blogspot.com z moimi uwagami)

  • 300 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku
  • 1 łyżeczka sody
  • 250 g cukru
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 170 g oleju roślinnego (użyłam słonecznikowego)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (ja użyłam cukru waniliowego)
  • 3 jajka
  • 2 szklanki tartej marchwi (użyłam 400 g)
  • 1 szklanka wiórków kokosowych (użyłam 3/4)
  • 1 puszka ananasów, odsączonych z zalewy i posiekanych (następnym razem dałabym mniej albo podała ananasy po prostu do ciasta obok)

Piekarnik nagrzać do 170 st C. W dużej misce wymieszać mąkę, sodę, cynamon, proszek i sól. Następnie dodać cukier, jajka, olej i wanilię. Wymieszać dokładnie łyżką. Dodać marchew, wiórki kokosowe i ananasa. Formę o wymiarach 22,5x32,5 wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać masę, piec 45 minut. Wyjąć z piekarnika i ostudzić. Można przełożyć ciasto i posmarować wierzch kremem z sera, ale ja nie lubię, więc posypuję je jedynie odrobiną cukru pudru.

10 komentarzy:

  1. Brzmi bajecznie.Kocham ciasto marchewkowe! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)! To raz dwa i ciasto Ola ma! :D Teraz mam w głowie murzynka z cukinią.

      Usuń
  2. hmhmhmh tez bym sbie chetnie zjadla takie ciasto :D :D :D ale jak narazie sesja -.-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, też miałam niedawno:D Niby nadal trwa,ale w okrojonej wersji...

      Usuń
  3. jami. marchewkowe to jedno z moich ulubionych. a ciasto z buraczkami znalazłam u erica lanlarda, z pewnoscia upieke ;) pees, Twoja baza na kruche z budyniem wypadła śśśświetnie :*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marchewkowe powinno być naszym ciastem narodowym! Tyle tej marchwi mamy... O, to się cieszę, że wyszły:) To jedyne chyba ciastka, które mi tak naprawdę wychodzą. Niestety ciasteczkowy ze mnie tylko potwór;)

      Usuń
  4. Ciasta z warzywami kocham! Takiego jeszcze nie robiłam, musi być pyszne;)


    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc na początku wydawało mi się trochę za wilgotne, ale pasuję to do kremu z mascarpone. :)

      Usuń
  5. O pycha! U mnie dzisiaj marchewkowe ;)

    OdpowiedzUsuń