piątek, 13 stycznia 2012

Czosnkowa sałatka makaronowa z brokułami


Inspiracją do tej sałatki był ten przepis, który bardzo mi się spodobał. Chyba jadłam coś podobnego w pewnej pizzerii, ale nie pamiętam dokładnie. Pamiętam tylko brokuły i czosnek. W trakcie jedzenia pomyślałam, że pasowałaby do niej lampka wina. Fajnie komponowałaby się także z delikatnym ciepłym filetem rybnym.

Składniki:
  • 1 porcja (ok. 100 g) makaronu rurki mini (ja miałam te większe, więc przekroiłam każdą na pół) + odrobina oliwy
  • 1 średni brokuł (tylko różyczki bez „korzenia”)
  • ½ puszki kukurydzy
  • 2-3 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku
  • ½ słoiczka kaparów
  • ½ pęczka drobnego szczypiorku
  • trochę twardego sera pokrojonego na płatki (może być też żółty)
  • 1 małe opakowanie jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki majonezu
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka cukru
  • trochę pieprzu i soli

Makaron ugotować al dente. Polać odrobina oliwy, żeby się nie skleił. Ostudzić. Brokuły ugotować, ale sprawdzić, by nie były rozgotowane (bo rozsypią się w sałatce). Makaron, kukurydzę, rozdzielone na mniejsze części brokuły, czosnek, pokrojony szczypiorek, ser i kapary połączyć razem. Jogurt wymieszać z majonezem, solą, pieprzem, odrobiną cukru i sosu sojowego. Wszystko razem wymieszać i wstawić do lodówki na minimum godzinę.

2 komentarze: