piątek, 27 stycznia 2012

Chleb żytni razowy na zakwasie z cebulą i kminkiem


Pycha...

Przepis pochodzi stąd. Jestem zadowolona z efektu. Smak i konsystencja na piątkę. Idealny w duecie z kremową pastą z awokado (!). Mam nadzieję, że „z każdym następnym chlebem” nabiorę coraz więcej wprawy w pieczeniu.

Zmieniłam mąkę na razową żytnią typ 2000 (po konsultacji ze specjalistką Liską), nie używałam melasy, dodałam trochę miodu i mniej kminku niż w przepisie.

W czym tkwi jego sekret? Może w maślance?!? Albo w starterze i zaczynie? 

p.s. Nie cytuję przepisu, bo na stronie źródłowej macie nawet obrazki pomocnicze, jak ma wyglądać każdy z etapów pieczenia. Zachęcam, bo warto!

2 komentarze:

  1. Domowe chleby są najlepsze na świecie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam od jakiś 10 lat maszynę do chleba, często eksperymentuję z różnymi chlebami. Ten wygląda smakowicie, więc pewnie niebawem... :)

    OdpowiedzUsuń