piątek, 4 listopada 2011

Prosta zupa

Robiłam taką kilkukrotnie, coś prostego i lekkiego, a przy tym sycącego. Odkryłam, że...


  • Papryki nie może być za dużo w stosunku do marchewki.
  • Fajniej smakuje mleko kokosowe zamiast śmietany – zupa jest delikatniejsza i trochę bardziej orientalna.
  • Koperek i kolendra? Chyba bardziej fusion niż orient.
  • Pasuje do niej mini - makaron, np. muszelki (patrz: składniki). Makaron ten pasowałby pewnie także do pomidorowej. Bardzo dekoracyjny.
  • Możliwe wariacje na temat.

Zupa marchewkowo - paprykowa z mlekiem kokosowym i mini - makaronem

Składniki na ok. 4 porcje:

  • ok. 4 spore marchewki
  • 1 czerwona papryka
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • kilka sztuk suszonych żurawin
  • 2 ziemniaczki
  • makaron (u mnie mini muszelki - Makaron Lubella muszelki morskie nr 32)
  • mleko kokosowe (165 ml, może być też większa puszka – 400 ml)
  • zioła (suszony tymianek, dużo koperku i trochę świeżej kolendry)
  • pieprz
  • sos sojowy (zamiast soli)
  • kawałeczek imbiru (może być też w proszku)


p.s. Serdeczne listopadowe życzenia dla K i S!

Wrzucamy do garnka obrane i pokrojone w nierówne kawałki warzywa, zioła, imbir i żurawiny. Możemy je chwilę przesmażyć na odrobinie oliwy albo zalać wodą i dusić do miękkości. Miksujemy. Doprawiamy sosem sojowym i mleczkiem kokosowym. Zagotowujemy. Podajemy np. z makaronem, ryżem, kurczakiem, mięsnymi pulpecikami albo bez niczego. Można posypać świeżą kolendrą.

3 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się ta zupa. Z mlekiem kokosowym jeszcze nie próbowałam ale połączenie tych wszystkich składników nie może nie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapomniałam napisać, jak się ją robi:D Ale wtopa. Chociaż prosty przepis, więc niewiele do opowiadania.

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna, już widać po składnikach, że pycha, pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń