sobota, 12 listopada 2011

Pełnoziarniste penne z sosem pomidorowym i tuńczykiem (my love)




Jak się bliżej przyjrzałam temu daniu, to stwierdziłam, że można je zakwalifikować do biało – czerwonych potraw. Tuńczyk – szary, beżowy, prawie biały i czerwony sos. Przepisu nie dodam do akcji: Akcja biało – czerwona, bo się skończyła wczoraj. Cóż. Sos z września, zawekowany. Wtedy pomidory były jeszcze pomidorowe. Pyszny. Wydał mi się nieco kwaśny (robiłam sosy takie proste z cebulą i czosnkiem, które będą mogły być na różne sposoby zmodyfikowane). Dodałam za dużo cukru, ale obiad został zjedzony, więc nie było tak tragicznie. Dosypałam także sporo suszonego tymianku. Tymianek (według mojej skromnej osoby) pasuje prawie do wszystkiego.

Składniki na 2 osoby:
  • 250 g makaronu pełnoziarnistego
  • sos pomidorowy z dużą ilością tymianku
  • puszka dobrego tuńczyka
  • ser do posypania (parmezan lub typu parmezan) albo kawałki mozarelli
  • świeża bazylia
Do pomidorowego, doprawionego sosu dodać tuńczyka i już nie dusić. Można także na maron wyłożyć zimnego tuńczyka, polać sosem i posypać serem i świeżą bazylią. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz