wtorek, 8 listopada 2011

Pełnoziarnista pasta z cebulką, makiem i serem


Prosty przepis. Bardzo mi się spodobał. Polecam użyć młodej cebulki i pokroić ją jednak drobniej. Nie warto także przesadzać z ilością maku. Zamiast sera żółtego czy sera sypanego typu włoskiego pasowałby też ser pleśniowy. To pomysł dla amatorów pleśni. Dodałabym też trochę wina białego wytrawnego. Przepis znalazłam tu.


Pełnoziarnista pasta z cebulką, makiem i serem

Składniki na 2 osoby:
  • 120-150 g pełnoziarnistego spaghetti (u mnie połowę paczki 500 - gramowej)
  • 1 łyżka oleju
  • 1 średnia cebula (dałam więcej cebuli + 1 ząbek czosnku)
  • 250 ml bulionu (dałam ok. 0,5 litra bulionu mięsno - warzywnego)
  • 2 łyżki masła (pominęłam)
  • 1-1,5 łyżki maku
  • 150 g startego sera żółtego (posypałam serem już na talerzu)
  • sól, pieprz

Cebulę pokroić w piórka, zeszklić na odrobinie oleju z czosnkiem, solą i pieprzem. Zalać bulionem (dolewać sukcesywnie) i dusić cebulę do miękkości. Pod koniec duszenia dodać mak. Ugotowany makaron wrzucić do sosu i chwilę podgrzać. Na talerzu posypać serem (np. Gratino).

2 komentarze:

  1. Genialna makaronowa propozycja :) Lubię takie połączenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. @ Arven - myślę tak samo:)

    OdpowiedzUsuń