piątek, 11 listopada 2011

Listopadowa gęś w resturacjach

Przeglądałam menu restauracji, które serwują w tym roku gąskę w listopadzie. Spodobały mi się pozycje z dwóch restauracji : restauracja „Marmolada” w Krakowie i toruńska „Gęsia szyja”, której sama nazwa zobowiązuje. Wpadłam także ostatnio na trop polskich klubów kolacyjnych. Napiszę o nich niebawem. Jeden z nich ("Latający talerz" z Saskiej Kępy) zorganizował jedno ze spotkań skupione na gąsce (Gęsina nie tylko na św. Marcina). Odbędzie się ono 26 listopada. W takich miejscach liczba gości ograniczona, ale (zapewne) doznania niezapomniane. Oto moje propozycje - inspiracje. Może spróbujecie jakiś odtworzyć w domu albo będziecie mieli okazję tam zajrzeć?


Słynna zasada: co kto lubi. Ja nie lubię grzybów, więc wybrałabym: Mieloną pierś z gęsi faszerowaną oscypkiem z sosem czosnkowym („Gęsia szyja”).


W „Marmoladzie” (sama nazwa bardzo apetyczna) zjadłabym chętnie: Pierś gęsią marynowaną w czerwonym winie podaną z leśnym sosem jeżynowym na ziemniaczanym pure.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz