niedziela, 3 lipca 2011

Muffiny drożdżowe z daktylami i kandyzowaną pomarańczą



Nadrabiam zaległości, przepis miałam wstawić dawno, ale o nim zapomniałam. Lubię drożdżowe muffiny, najlepiej ze świeżymi owocami, ale akurat w tamtym czasie dostałam w prezencie daktyle z Jerozolimy, ogromne, pyszne (jeśli ktoś lubi daktyle), więc nie zawahałam się ich użyć. Jeśli ktoś ma ochotę i życzenie proponuję polać je lukrem z nutką cytrynową albo pomazać trochę czekoladą. Chyba pasują do dzisiejszej aury, do kakao, koktajlu jogurtowego albo kawy i herbaty.


Składniki:
  • 40 g cukru
  • 2 jaja
  • 40 g masła
  • 200 ml mleka
  • cukier waniliowy
  • 250 g mąki
  • pół opakowania drożdży instant
  • kilkanaście daktyli (ilość wg uznania)
  • odrobina soli
  • garść kandyzowanej pomarańczy* (albo skórki pomarańczowej)
  • trochę szafranu (albo cynamonu)

*można zrobić ją samemu, tak samo skórkę kandyzowaną

Przygotowanie:

Mleko podgrzać z masłem. Ostudzić. Drożdże wymieszać z mąką, solą i jajami. Dodać mleko z masłem. Mieszać drewnianą łyżką około 5 minut. Dodać daktyle, pomarańcze. Ostawić w ciepłe miejsce (najlepiej na drzwiach lekko nagrzanego piekarnika) na około godzinę. Po tym czasie formę na muffiny (na 12 sztuk) wysmarować delikatnie odrobiną masła i nakładać porcje ciasta. Zostawić do wyrośnięcia na około pół godziny przykryte folią aluminiową. Piec w temperaturze ok. 200 stopni przez 20-25 minut (wymagany suchy patyczek + delikatne zarumienienie).

9 komentarzy:

  1. Smak drożdżowych muffinek jeszcze jest mi nieznany ;-) Ale skoro zawierają daktyle...to musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nigdy drożdżowych nie robiłam, z daktylami też :) ciekawe jak takie muffiny smakują

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak małe drożdżowe bułeczki:D

    OdpowiedzUsuń
  4. drożdżowych jeszcze nie robiłam. na samą myśl buzia mi się cieszy bo zapewne są przepyszne!

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. o proszę, drożdżowych nie znałam :) kolorem, aromatem, smakiem - idealnie wpasowują się w ten moment jesiennego lata :) a takie daktyle to skarb :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszamy do udziału w Konkursie Firmy Jelly Belly Polska. Zasady są proste: upiecz muffinki i udekoruj je żelkami Jelly Belly. Dodaj opis swojej muffinki - liczbę i nazwy użytych fasolek, skład kremu i rodzaj użytego ciasta.
    Zrób zdjęcie i wyślij je do nas na adres cupcakes@JellyBellyPOLSKA.com lub dodaj na stronie http://szybkajazda.pl/konkurs.php! Czekają na Ciebie atrakcyjne nagrody od Jelly Belly! Na zgłoszenia czekamy do końca wakacji, a we wrześniu, drogą głosowania internautów wyłonimy zwycięzców. Nagrodzimy aż 50 osób, więc warto wziąć udział w konkursie!
    Więcej informacji oraz regulamin konkursu na http://szybkajazda.pl/konkurs.php
    Pierwsze trzy muffinki nagrodzimy niespodzianką!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Muffinek drozdzowych jeszcze nie robilam a te wygladaja bardzo zachecajaco. Chyba sie kiedys skusze:)

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczniutko wyglądaja

    OdpowiedzUsuń
  9. Super wyglądają. Zrobiłam ostatnio takie bułeczki drożdżowe jak muffinki też polecam. A właśnie dziś przyszły do mnie daktyle, wiem do czego ich użyć:)

    OdpowiedzUsuń