sobota, 5 marca 2011

Mleczna (droga do błogostanu) kanapka – milky way


Mleczna kanapka – podejście pierwsze, urodzinowe. Jestem na tak (i reszta chyba też nie narzekała;)), chociaż nastęnym razem dodam trochę mniej cukru i może masła – masa będzie bardziej delikatna. Słodkość nadzienia równoważona przez czekoladowy biszkopt. Przepis pochodzi z bloga mojewypieki.blox.pl. Ja zamiast tego czekoladowego ciasta upiekłam biszkopt z przepisy na biszkopciki z makiem (baletki) z tego samego bloga, który piekę (najczęściej bez kakao) od dłuższego czasu po odkryciu, że zawsze wychodzi super. Baletki zrobiłam dwa razy, ale generalnie nie mam do nich cierpliwości i trochę za delikatne wychodzą – może za bardzo jestem przyzwyczajona do tych cukiernianych.

***

A z ciekawostek, to na miniurodzinki zrobiłam tez minipity – w rozmiarze moreli i mniejsze niektóre. Upieczone w piekarniku i podane w dwóch wersjach:
  1. z suszonym pomidorem zawiniętym w szynkę
  2. z kremowym serkiem naturalnym i ogóreczkiem domowym, marynowanym z chili, czosnkiem i oliwą

***
Co do spraw organizacyjnych, to muszę w końcu uporządkować ten spis przepisów... ;)

Przepis na biszkopt
  • 3 jaja
  • pół szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • pół szklanki mąki 
  • szczypta soli
  • 2-3 łyżki kakao
Białka z odrobiną soli ubić na sztywną pianę. Następnie powoli dodawać cukier, ciągle ubijając. Dodać żółtka i chwilę zmiksować. Łyżką drewnianą mieszać delikatnie i powoli dosypywać mąkę kakao. Jeśli chcemy dodać więcej kakao, lepiej zmniejszyć ilość mąki.

3 komentarze:

  1. mój mały uwielbia takie ciasta :) muszę koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam, jadłam, pysznie Twoje wygląda

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam :) na pewno jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń